نیاز استخرهای شنا به کلر استخر
نوشته شده توسط : estakhrbama

همان طور که می دانید به طور معمول از کلر استخر برای تصفیه و ضدعفونی کردن آب استخرهای شنا استفاده می شود تا آب به صورت خالص حفظ شود. در واقع می توان گفت که طی چندین سال گذشته، دانش بشر به نحوی رشد و نمو کرده که امروزه ما درک کاملی از مواد شیمیایی و نحوه واکنش آن ها با یکدیگر داریم. کثیفی و آلودگی چیزی نبود که  انسان های اولیه قادر به درک آن باشند.
اما امروزه افراد از خطرات و مضرات میکروب ها و باکتری ها کاملا آگاهی دارند به طوری که همه روزه در حال انجام اموری به منظور جلوگیری از شیوع میکروب ها می باشند تا خود را از ابتلا به بیماری های مختلف دورنگه دارند. به همین دلیل، روند نگهداری و مراقبت از استخر شنا بسیار حائز اهمیت است و استفاده از مواد ضد عفونی کننده همچون کلر استخر ضروری است. در ادامه  قصد داریم  به بررسی دلایل و ضرورت استفاده از کلر استخر بپردازیم.

خلوص آب

آب موجود در استخر شنا از طریق راه های مختلفی می تواند با آلاینده ها در تماس باشد. این آلاینده ها اغلب از طریق انسان به آب وارد می شوند، که شامل عرق بدن، محصولات آرایشی و مواد زاید بدن باشد، اما ممکن است منشا آن ها از طبیعت نیز باشد.
گرد و غبار، زباله ها و باکتری ها نیز می توانند بوسیله باد یا ریزش برگ درختان و یا توسط موجوداتی که به درون آب راه  یابند و وارد استخر شنا شوند. درست است که یک استخر سرپوشیده می تواند از منابع طبیعی آلوده کننده به دور باشد، اما نمی تواند در برابر آلاینده های انسانی ایمن شود.

نقش کلر استخر

طراحی یک برنامه منظم برای اسخر یکی از مهم ترین مراحل نگهداری و مراقب استخر شنا می باشد. عمل به این برنامه به شما اطمینان خاطر می دهد که آب در بالاترین سطح بهداشتی خود در تمام زمان ها قرار دارد. افزودن کلر به آب استخر سبب  تجزیه شدن محصولات شیمیایی می شود. این ترکیبات بیشتر یون های اسید هیپوکلروس و هیپوکلریت هستند. برای اطمینان از اینکه کلر استخر  یک عملکرد مناسبی  دارد، باید سطح pH آب استخر در محدوده مناسب قرار داشته باشد که بازه ای بین 7 تا 8.4 می باشد.

هنگامی که کلر در آب به شکل هیپوکلروس اسید یا یون های هیپوکلریت در می آید در واقع به لیپیدهای موجود در باکتری ها حمله می کند. همچنین باعث از بین رفتن آنزیم های موجود در باکتری ها می شود و به نحوی این باکتری ها را از بین برده و آب استخر را ایمن می سازد. از آنجایی که استخرها میکروارگانیسم ها و باکتری های زیادی دارند، کلر درمانی یک روش عالی برای داشتن آبی سالم و پاکیزه است.

آیا کلر استخر موجب تحریک پوست و چشم ها می شود؟

شکی نیست که کلر درمانی یک روش عالی برای تصفیه و تمیز کردن آب استخر و ایمن سازی آن برای شنا است. با این حال، ممکن است با مضراتی همراه باشد که تمامی کاربران استخر باید در نظر داشته باشید.
در ابتدا، باید به بوی قوی و تند  کلر استخر اشاره کرد که سبب تحریک بینی می شود. کلر همچنین می تواند باعث خارش پوست در برخی پوست های حساس شود. یون های هیپوکلریت تمایل به چسبیدن به پارچه های لباس دارند، بنابراین شست و شو دادن بدن و لباس ها پس از خروج از استخر بسیار حائز اهمیت است، در غیر این صورت ممکن است رنگ لباس شنا شما به مرور زمان کمرنگ شود. اگر مقدار زیادی کلر در آب استخر وجود داشته باشد، حتی می تواند منجر به مشکلات تنفسی ریوی و همچنین سایر مشکلات سلامتی شود.

به عنوان یک صاحب استخر، افراد می خواهند که مهمانان و اعضا خانواده شان اوقات خوشی را در استخر شنا سپری کنند. به منظور تلقی این امر و اطمینان حاصل کردن از ایمنی و سلامت آب، بسیار ضروری است که آب استخر خود را کلر درمانی کنید و در این خصوص از میزان معینی کلر به نحو احسنت استفاده کنید.

 

خرید لوازم استخر

فروش لوازم استخر

قیمت لوازم استخر

خرید تجهیزات استخر

فروش تجهیزات استخر

قیمت تجهیزات استخر

خرید لوازم جکوزی

فروش لوازم جکوزی

قیمت لوازم جکوزی

خرید لوله و اتصالات استخری

فروش لوله و اتصالات استخری

قیمت لوله و اتصالات استخری





:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: